Ustawowo nie jest określony dokładny termin powołania komisji, należy to zrobić do końca stycznia.
Wzór takiego zarządzenia możesz pobrać poniżej.
Zarządzenie Dyrektora Przedszkola (pobierz DOCx lub PDF)
W składzie komisji rekrutacyjnej musi być co najmniej trzech nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu lub szkole podstawowej prowadzonych przez ten sam organ prowadzący.
Jeżeli w przedszkolu nie ma zatrudnionych 3 nauczycieli to skład komisji rekrutacyjnej uzupełnia się o przedstawicieli organu prowadzącego.
W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:
W przypadku tworzenia nowych placówek publicznych Postępowanie rekrutacyjne wygląda nieco inaczej.
Postępowanie rekrutacyjne do nowo tworzonego publicznego przedszkola oraz publicznej innej formy wychowania przedszkolnego przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana w innym publicznym przedszkolu prowadzonym przez ten sam organ prowadzący i wskazanym przez ten organ. Tutaj Czynności dyrektora w postępowaniu rekrutacyjnym nowo powstającego przedszkola pełni dyrektor przedszkola, w którym została powołana komisja.
Jeżeli osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna, która tworzy publiczne przedszkole nie prowadzi innego publicznego przedszkola, postępowanie rekrutacyjne, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez organ prowadzący. Tutaj Czynności dyrektora w postępowaniu rekrutacyjnym wykonuje osoba upoważniona przez organ prowadzący nowo tworzone publiczne przedszkole.
Komisja Rekrutacyjna:
Należy pamiętać o szczególnych zadaniach przewodniczącego komisji, którymi są:
Dyrektor przedszkola powinien przeszkolić nauczycieli (członków komisji) w zakresie prowadzenia rekrutacji, zapoznać z procedurami oraz przepisami prawa.
Każde przedszkole powinno posiadać Regulamin Pracy Komisji Rekrutacyjnej. Za stworzenie tego dokumentu odpowiedzialny jest dyrektor. Z regulaminem powinni zostać zapoznani zarówno Nauczyciel, jak i Rodzice.
Regulamin Pracy komisji Rekrutacyjnej powinien zawierać w szczególności:
W roku 2022 zostało zmienione Rozporządzenie z roku 2019. Zmiany dotyczą głównie rekrutacji do szkół. Dla przedszkoli został dodany zapis w §10. Nakłada on obowiązek przekazania informacji o wolnych miejscach w przedszkolu do kuratorium oświaty.
§ 10. Do zadań komisji należy:
8) sporządzenie i przekazanie kuratorowi oświaty – w celu udostępnienia na stronie internetowej kuratorium oświaty – informacji o wolnych miejscach:
a) w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, innej formie wychowania przedszkolnego, szkole lub placówce zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, do których jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne lub postępowanie uzupełniające.
Zobacz, jakie tematy poruszaliśmy ostatnio na naszym blogu