§ 1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady świadczenia Usług przez Inso, w tym prawa i obowiązki Stron, zakres odpowiedzialności Stron i inne warunki umowy, której przedmiot będzie obejmował świadczenie Usług w ramach Aplikacji.
- Inso informuje, że w ramach Usług wyłącznie udostępnia zasoby swoich systemów teleinformatycznych w celu umożliwienia Użytkownikom z Usług, jak również administruje Aplikacją. Ponadto Inso nie świadczy żadnych innych usług w imieniu własnym, jak również nie jest pośrednikiem lub pełnomocnikiem w zawieraniu jakichkolwiek umów.
- Niniejszy Regulamin dotyczy wyłącznie Pracowników, Rodziców oraz Użytkowników Testowych. Wszelkie sprawy związane z odpłatnym korzystaniem z Aplikacji przez Klienta zostały uregulowane w Umowie Głównej.
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy Głównej zawartej z Klientem. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a Umowy Głównej stosuje się postanowienia Umowy Głównej.
§ 2. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają, co następuje:
- Aktualizacja – przez „Aktualizację” należy rozumieć aktualizację, którą zobowiązał się dostarczyć Inso i która jest niezbędna do zachowania zgodności Usług lub Treści Cyfrowych z Umową;
- Aplikacja — przez „Aplikację” należy rozumieć system teleinformatyczny pod nazwą Inso należący do Inso, który jest dostępny pod adresem internetowym https://app.inso.pl (aplikacja webowa) lub za pomocą sklepu Google Play lub App Store (aplikacja mobilna) i w ramach którego Inso udostępnia zasoby teleinformatyczne Użytkownikom;
- blokada Konta Użytkownika — przez „blokadę Konta Użytkownika” należy rozumieć działania, które polegają na uniemożliwieniu Użytkownikowi korzystania z Aplikacji w przypadkach wskazanych w Regulaminie;
- dni robocze — przez „dni robocze” należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Dzieci — przez „Dzieci” należy rozumieć dzieci, które uczęszczają do Placówki;
- formularz rejestracyjny — przez „formularz rejestracyjny” należy rozumieć formularz w Aplikacji, który służy do rejestracji Użytkownika w Aplikacji oraz założenia Konta Użytkownika;
- funkcjonalność — przez „funkcjonalność” należy rozumieć pojedyncze zadanie możliwe do wykonania w ramach Aplikacji;
- godziny robocze — przez „godziny robocze” należy rozumieć godziny od 8:00 do 16:00 w dni robocze;
- hasło — przez „hasło” należy rozumieć ciąg znaków używany do zabezpieczenia dostępu do Aplikacji;
- Inso — przez „Inso” należy rozumieć Inso Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Limanowej, pod adresem: ul. Wadowicka 8A, 30-415 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000795537, posługującą się numerem NIP: 7372219307, kapitał zakładowy: 5.000 zł;
- Klient — przez „Klienta” należy rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną wyposażoną w zdolność prawną, która prowadzi Placówkę;
- Konto Użytkownika — przez „Konto Użytkownika” należy rozumieć konto utworzone dla Użytkownika w Aplikacji, przy czym Konto Użytkownika może być kontem Pracownika, kontem Rodzica lub kontem Użytkownika Testowego. Zakres funkcjonalności przypisanych do poszczególnego typu Konta Użytkownika zależy od rodzaju Użytkownika;
- Konsument — przez „Konsumenta” należy rozumieć osobę fizyczną zawierającą z Inso Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- login — przez „login” należy rozumieć indywidualne i niepowtarzalne oznaczenie Użytkownika, pozwalające dokonać jego identyfikacji, wykorzystywane przy korzystaniu z Aplikacji – standardowo jest to adres e-mail;
- Okres Próbny – przez „Okres Próbny” należy rozumieć okres, przez jaki Użytkownik Testowy może korzystać z Aplikacji bez uiszczania opłat na rzecz Inso;
- Placówka — przez „Placówkę” należy rozumieć jednostkę organizacyjną wymienioną w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. 2024 poz. 737, z późn. zm.), która jest zarządzana przez Użytkownika Testowego lub Klienta;
- Pracownik — przez „Pracownika” należy rozumieć osobę zatrudnioną przez Użytkownika Testowego lub Klienta w ramach Placówki;
- Rodzic — przez „Rodzica” należy rozumieć osobę, której Dziecko uczęszcza do Placówki zarządzanej przez Użytkownika Testowego lub Klienta;
- Partner — przez „Partnera” należy rozumieć przedsiębiorcę, który współpracuje z Inso, i we własnym zakresie może świadczyć własne usługi lub dostarczać towary na rzecz Użytkowników, oferować usługi Inso w ramach swojej działalności (np. prowadzonego przez siebie serwisu internetowego lub sklepu) lub zlecać Inso usługi na potrzeby własnej działalności, w szczególności usługi reklamowe lub promocyjne (np. na potrzeby zamieszczenia swojej reklamy w Aplikacji);
- Regulamin — przez „Regulamin” należy rozumieć niniejszy Regulamin aplikacji Inso;
- Regulamin DSA — przez „Regulamin DSA” należy rozumieć regulamin dotyczący zamieszczania i weryfikowania Treści Użytkownika, który jest dostępny pod adresem https://inso.pl/regulamin-dsa;
- Strony — przez „Strony” należy rozumieć Inso lub Użytkownika;
- Treści Cyfrowe — przez „Treści Cyfrowe” należy rozumieć dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, jakie mogą być zamieszczane w Aplikacji, zarówno przez Inso, jak i Użytkownika;
- Treści Użytkownika — przez „Treści Użytkownika” należy rozumieć wszelkie dane lub informacje wytwarzane lub dostarczane przez Użytkownika w ramach korzystania z Aplikacji, w szczególności:
- opinie o Inso lub świadczonych przez nią Usługach,
- komentarze pod treściami dostępnymi w Aplikacji lub innych miejscach zarządzanych przez Inso;
- treści wprowadzane przez Użytkownika do Aplikacji, w szczególności informacje związane z Placówkami, Rodzicami lub Dziećmi;
- Usługi — przez „Usługi” należy rozumieć wszelkie usługi elektroniczne w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca 2022 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. 2024 poz. 1513, z późn. zm.), które są świadczone przez Inso na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji;
- Umowa — przez „Umowę” należy rozumieć umowę o świadczenie Usług przez Inso na rzecz Użytkownika;
- Umowa Główna — przez „Umowę Główną” należy rozumieć indywidualną umowę o korzystanie z Aplikacji Inso, która jest zawierana pomiędzy Inso a Klientem;
- Użytkownik — przez „Użytkownika” należy rozumieć Pracownika, Rodzica lub Użytkownika Testowego;
- Użytkownika Testowy – przez „Użytkownika Testowego” należy rozumieć podmiot prowadzący Placówkę, który jest zainteresowany przetestowaniem Aplikacji w Okresie Próbnym przed zawarciem Umowy Głównej.
§ 3. Przedmiot Umowy
- W ramach Umowy Inso zobowiązuje się do świadczenia Usług na rzecz Użytkownika, a Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Usług zgodnie z przeznaczeniem, na zasadach przewidzianych w Regulaminie.
- Przeglądanie strony głównej Aplikacji jest zawsze nieodpłatne. To samo dotyczy korzystania z Aplikacji przez Rodziców i Pracowników – nie są oni zobowiązani do jakichkolwiek płatności na rzecz Inso.
- Korzystanie z Aplikacji przez Klienta na potrzeby zarządzania Placówką co do zasady jest odpłatne i wymaga zawarcia odrębnej Umowy Głównej z Inso. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy podmiot zarządzający Placówką chce przetestować działanie Aplikacji – wówczas to zrobić w ramach jednorazowego Okresu Próbnego (nie ma możliwości wielokrotnego korzystania z Okresu Próbnego).
- Na potrzeby działań marketingowych i promocyjnych Inso może postanowić o czasowym umożliwieniu korzystania z odpłatnych Usług bez uiszczenia opłat, jednak wyłączna decyzja w tym zakresie należy do Inso. Ponadto korzystanie z Usług może wiązać się z dostarczaniem przez Użytkownika jego danych osobowych, w tym na potrzeby działań marketingowych prowadzonych przez Inso.
§ 4. Czynności przed zawarciem Umowy
- Przed zawarciem Umowy Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z informacjami Inso na temat zasad świadczenia Usług, postanowieniami Regulaminu i innymi warunkami. Zawierając Umowę, Inso ma prawo przyjąć, że Użytkownik dopełnił powyższych wymagań.
- Każdy Użytkownik przed zawarciem Umowy ma zapewnioną nieodpłatną możliwość zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik, lub przy użyciu innych środków.
- Użytkownik jest związany postanowieniami Regulaminu, jeżeli został mu udostępniony w sposób opisany w ust. 2.
- Jakiekolwiek informacje dotyczące świadczenia Usług, które są zawarte na stronach internetowych Inso lub rozpowszechniane za pośrednictwem innych kanałów komunikacyjnych (np. mediów społecznościowych), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 k.c., lecz ewentualnie zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Na potrzeby zawarcia Umowy za pośrednictwem Aplikacji konieczne jest zaakceptowanie Regulaminu przez Użytkownika — poprzez odpowiednie oświadczenie składane np. za pomocą check-boxa lub w sposób dorozumiany, poprzez rozpoczęcie korzystania z określonych, nieodpłatnych Usług w ramach Aplikacji.
§ 5. Charakter, przeznaczenie i rozwój Aplikacji
- Aplikacja została stworzona przede wszystkim w celu ułatwienia zarządzania Placówkami przez Klientów w ramach prowadzonych przez nich działalności oświatowych. W związku z tym Aplikacja ma charakter pomocniczy w odniesieniu do głównego celu, jakim jest prowadzenie Placówki oraz udzielanie określonych świadczeń oświatowych na rzecz Rodziców i Dzieci. Szczegółowy opis charakteru i przeznaczenia Aplikacji dla Klientów został opisany w Umowie Głównej.
- Użytkownik Testowy może korzystać ze wszelkich funkcjonalności Aplikacji, które są udostępniane przez Inso w celu należytego przetestowania Aplikacji przez potencjalnego Klienta.
- W przypadku Użytkowników będących Pracownikami lub Rodzicami Aplikacja ułatwia zarządzanie sprawami związanymi z uczęszczaniem Dzieci do Placówki.
- Aplikacja umożliwia Pracownikom między innymi:
- komunikację wewnątrz placówki oraz z rodzicami;
- prowadzenie dziennika elektronicznego;
- przeglądanie ogłoszeń na tablicy i ich publikację;
- przygotowywanie rozliczeń i ich wysyłanie do rodziców;
- opracowywanie dokumentów za pomocą generatorów;
- zarządzanie grafikiem, czasem pracy pracowników oraz wnioskami urlopowymi;
- tworzenie formularzy rekrutacyjnych i zarządzanie wnioskami rekrutacyjnymi;
- Aplikacja umożliwia Rodzicom między innymi:
- kontakt z placówką;
- odczytywanie ogłoszeń na tablicy,. przeglądanie zdjęć, wideo;
- komentowanie ogłoszeń;
- zgłaszanie nieobecności dziecka;
- podgląd rozliczeń i ich opłacanie;
- dostęp do dziennika elektronicznego;
- W każdym przypadku zakres udostępnianych funkcjonalności zależy od rodzaju abonamentu wskazanego w Umowie Głównej – Inso nie ma obowiązku udostępniać Pracownikom lub Rodzicom funkcjonalności, które nie zostały wskazane w Umowie Głównej.
- Inso dostarcza Aplikację w modelu „as is”, co Użytkownik akceptuje. Inso nie daje żadnych gwarancji, że Aplikacja będzie w pełni odpowiadała wszystkim potrzebom Użytkowników, jak również nie zapewnia, że za pomocą Aplikacji będzie możliwe zrealizowane wszystkich celów, o których mowa w ust. 3-5, przez nich oczekiwanych. Inso jest zobowiązana wyłącznie dostarczyć Aplikację i świadczyć Usługi zgodne z Umową.
- Z uwagi, że Aplikacja stanowi oryginalne oprogramowanie Inso, Inso może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Aplikacji oraz zapewnienie świadczenia Usług na jak najwyższym poziomie.
- W ramach rozwoju Aplikacji, zgodnie z ust. 8, Inso może w szczególności dodawać nowe funkcjonalności oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcjonalności w ramach Aplikacji.
- Jeżeli działania Inso, o których mowa w ust. 9, nie wpływają w sposób istotny na prawa i obowiązki Użytkowników, działania te nie wymagają zmiany Regulaminu.
§ 6. Wymagania techniczne dotyczące Aplikacji
- Przed rozpoczęciem korzystanie z Aplikacji Użytkownik jest zobowiązany sprawdzić, czy spełnia minimalne wymagania techniczne potrzebne do korzystania z Aplikacji, o których mowa w ust. 2.
- Do korzystania z Aplikacji wymagane jest co najmniej:
- przeglądarka internetowa: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari w najnowszych dostępnych wersjach — w przypadku korzystania z Aplikacji w ramach przeglądarki. Każda przeglądarka powinna mieć włączoną obsługę JavaScript, CSS, HTML5 oraz opcję „cookies”;
- w przypadku korzystania z Aplikacji na urządzeniu mobilnym - system Android w wersji minimum 9 lub system iOS w wersji minimum 12.4;
- aktywna skrzynka e-mail;
- stały dostęp do Internetu.
- Jeżeli na potrzeby korzystania z Aplikacji lub ich poszczególnych funkcjonalności konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, innych niż wskazane w ust. 2, Inso poinformuje o tym Użytkownika przed rozpoczęciem korzystania z Aplikacji.
- Inso informuje, że korzystanie z Aplikacji w sposób niezakłócony jest możliwe wyłącznie w ramach najnowszej wersji aplikacji, tj. uaktualnianej przez Użytkownika zgodnie z Aktualizacjami przygotowywanymi przez Inso. W przypadku zaniechania tego obowiązku Inso nie jest w stanie zagwarantować, że Aplikacja będzie funkcjonowała prawidłowo.
- Inso nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość działania Aplikacji na urządzeniach Użytkownika, jeżeli wadliwe działanie Aplikacji wynika wyłącznie z przyczyn leżących po stronie Użytkownika w związku z niespełnieniem przez niego wymagań technicznych, o których mowa w ust. 2-4, w szczególności w postaci użycia niewłaściwego urządzenia, niewłaściwej przeglądarki, błędnej konfiguracji lub innych przyczyn technicznych leżących po stronie Użytkownika.
§ 7. Zasady korzystania z Aplikacji
- Każdy Użytkownik jest odpowiedzialny za zabezpieczenie danych do logowania, w tym loginu i hasła, przed udostępnieniem ich osobom nieuprawnionym. Inso umożliwia i rekomenduje wszystkim Użytkownikom włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) jako dodatkowego zabezpieczenia do Konta Użytkownika. Użytkownik powinien sobie zdawać sprawę, że rezygnacja z uwierzytelniania dwuskładnikowego obniża poziom bezpieczeństwa i nie jest zalecana przez Inso.
- Przekazywanie loginu i hasła osobom nieuprawnionym jest surowo zabronione – z jednego loginu i hasła może korzystać wyłącznie osoba, której ten login i hasło zostały przypisane. Udostępnienie loginu i hasła osobom nieuprawnionym może przyczynić się do naruszenia bezpieczeństwa Aplikacji oraz świadczenia Usług przez Inso, w związku z czym stwierdzenie przez Inso, że wskazane dane są w posiadaniu osoby nieuprawnionej może skutkować blokadą Konta Użytkownika.
- W przypadku, gdy Użytkownik stwierdzi, że dane do logowania, w tym login i hasło, mogły zostać przejęte przez osobę nieuprawnioną, jest zobowiązany powiadomić o tym Inso niezwłocznie — w celu zablokowania dostępu do Aplikacji. Po dokonaniu blokady ponowny dostęp do Aplikacji będzie możliwy po zmianie hasła przez Użytkownika i ewentualnym dokonaniu czynności uwierzytelniających, przewidzianych przez Inso w ramach procedur bezpieczeństwa.
- Użytkownik, pod rygorem natychmiastowego rozwiązania Umowy, nie może korzystać z Usług oraz Aplikacji:
- w sposób niezgodny z ich charakterem i przeznaczeniem, w szczególności w sposób uniemożliwiający lub zakłócający korzystanie z zasobów systemowych lub sprzętowych Inso przez innych Klientów, Pracowników lub Rodziców;
- w sposób prowadzący do popełnienia czynu zabronionego lub czynu niedozwolonego w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, w szczególności poprzez popełnienie przestępstwa;
- w celu przesyłania niezamówionych informacji handlowych, pozostałego spamu lub dostarczania treści o charakterze bezprawnym;
- w sposób godzący w integralność systemu informatycznego Inso.
§ 8. Bezpieczeństwo i zagrożenia
- Inso utrzymuje Aplikację oraz świadczy Usługi z zachowaniem należytych standardów bezpieczeństwa, wprowadzając adekwatne środki bezpieczeństwa teleinformatycznego. Stosowane środki mają na celu w szczególności uniemożliwienie dostępu osób nieuprawnionych do Konta Użytkownika.
- Pomimo podejmowania przez Inso środków, o których mowa w ust. 1, każdy Użytkownik powinien posiadać wiedzę na temat potencjalnych zagrożeń, jakie mogą wiązać się z korzystaniem z zasobów teleinformatycznych.
- Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą między innymi złośliwe oprogramowanie, wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery; programy szpiegujące; programy śledzące działania Użytkownika; spam; phishing; włamania do systemu teleinformatycznego Użytkownika przy użyciu narzędzi hackerskich.
- Aby przeciwdziałać zagrożeniom, o których mowa w ust. 3, Użytkownik powinien stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa — np. w postaci programu antywirusowego, zapory sieciowej, stosowania mechanizmów szyfrujących, regularnej konserwacji stosowanych urządzeń, poszerzanie wiedzy na temat zagadnień związanych z cyberbezpieczeństwem. Ponadto Użytkownik powinien dokonywać regularnej zmiany hasła do swojego Konta Użytkownika.
§ 9. Prace serwisowe i konserwacyjne
- Inso zapewnia dostęp do Aplikacji przez 24 (słownie: dwadzieścia cztery) godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu i wszystkie dni w roku, przy czym dostęp do Aplikacji może ulec ograniczeniu w przypadku:
- awarii lub błędów;
- prac konserwacyjnych oraz mających na celu modyfikację systemów teleinformatycznych, serwerów itp.;
- wystąpienia siły wyższej;
- działań osób trzecich, w tym ingerencji w działanie Aplikacji;
- innych zdarzeń, niezależnych od Inso.
- Inso będzie informowała Użytkownika z odpowiednim wyprzedzeniem, wynoszącym co najmniej 24 (słownie: dwadzieścia cztery) godziny, o zamiarze prowadzenia prac serwisowych i konserwacyjnych, o których mowa w ust. 1 lit. b, jeżeli prace te będą miały charakter istotny i będą wymagały dłuższego czasu. Inso będzie się starała, aby prace te odbywały się w godzinach nocnych, w weekendy oraz dni wolne od pracy.
- Inso nie ma wpływu na prowadzenie prac serwisowych i konserwacyjnych przez zewnętrznych dostawców oprogramowania, które może zostać wykorzystywane w Aplikacji.
§ 10. Wsparcie techniczne
- Inso zapewnia Użytkownikowi wsparcie eksploatacyjne na potrzeby korzystania z Aplikacji.
- Wsparcie techniczne nie obejmuje czynności serwisowych, konserwacyjnych, naprawczych lub innych czynności o charakterze informatycznym, które powinny być wykonywane na urządzeniach Użytkownika, w szczególności w jego miejscu zamieszkania lub miejscu pracy.
- Wsparcie techniczne jest świadczone w dni robocze, w godzinach roboczych — w sposób zdalny.
- Aby skorzystać ze wsparcia technicznego, Użytkownik powinien przekazać opis problemu Inso — za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wsparcie@inso.pl.
- Przyjęcie zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4, zostanie niezwłocznie potwierdzone przez Inso poprzez wiadomość e-mail.
§ 11. Założenie Konta Użytkownika
- Konto Użytkownika Testowego jest tworzone przez Inso na życzenie potencjalnego Klienta, który jest zainteresowany przetestowaniem Aplikacji w Okresie Próbnym. Po założeniu Konta Użytkownika Testowego Inso przekazuje mu dane dostępowe. Konto Użytkownika Testowego jest aktywne w Okresie Próbnym, po czym:
- Jeżeli Użytkownik Testowy zawrze Umowę Główną – zostaje przekształcone w Konto Klienta;
- Jeżeli Użytkownik Testowy nie zawrze Umowy Głównej – jest wyłączane po upływie Okresu Próbnego. Po wyłączeniu dostępu Użytkownik Testowy nie może w dalszym ciągu korzystać z Aplikacji bez uiszczenia stosownej opłaty na rzecz Inso.
- W odniesieniu do Rodziców i Pracowników Konta Użytkownika są tworzone bezpośrednio przez Użytkownika Testowego lub Klienta, który samodzielnie zarządza Kontami Użytkowników w obrębie Placówki. W tym celu Użytkownik Testowy lub Klient jest zobowiązany wypełnić formularz rejestracyjny, a następnie zatwierdzić formularz rejestracyjny. Po zatwierdzeniu formularza rejestracyjnego Rodzic lub Pracownik otrzymuje link weryfikacyjny na wskazane dane i jest zobowiązany dokonać weryfikacji poprzez kliknięcie przesłanego linku.
- Jeśli Rodzic nie otrzymał informacji o utworzeniu Konta Użytkownika, może samodzielnie przejść do formularza rejestracyjnego oraz uzupełnić go zgodnie z odpowiednimi polami formularza rejestracyjnego. Aby utworzyć Konto Użytkownika, Rodzic musi uzyskać od Placówki kod dołączenia – kod dołączenia stanowi kombinację liter i znaków, która jest przekazywana Rodzicowi przez Placówkę w formie uzgodnionej z Rodzicem (np. osobiście, e-mailem itp.). W przypadku, gdy Rodzic nie uzyska kodu dołączenia, utworzenie Konta Użytkownika będzie niemożliwe.
- Po utworzeniu Konta Użytkownika oraz jego aktywowaniu Użytkownik uzyskuje dostęp do wszystkich funkcjonalności w Aplikacji, które są mu dedykowane.
- Za zarządzanie Kontami Użytkowników należącymi do Rodziców i Pracowników odpowiada wyłącznie Użytkownik Testowy Klient. Nie wpływa to jednak na prawo Inso do dokonania blokady Konta Użytkownika lub jego usunięcia na zasadach opisanych w Regulaminie DSA.
§ 12. Blokada Konta Użytkownika lub usunięcie Konta Użytkownika
- Za dokonywanie blokady lub trwałe usunięcie Konta Użytkownika należącego do Rodzica lub Pracownika co do zasady odpowiada Użytkownik Testowy lub Klient — podejmuje on decyzje z tym związane adekwatnie do okoliczności oraz swoich potrzeb związanych z zarządzaniem Placówką. W szczególności Użytkownik Testowy lub Klient powinien regularnie dokonywać przeglądu Kont Użytkowników w związku z ustaniem stosunku pracy (konta Pracowników) lub ustaniem umowy z Rodzicem (konta Rodziców). Inso nie jest zobowiązana do weryfikacji, czy dalsze utrzymywanie Kont Użytkowników przypisanych do danej Placówki jest zasadne.
- Niezależnie od postanowień ust. 1 Inso może we własnym zakresie podejmować działania związane z Kontami Użytkowników na zasadach opisanych w dalszej części paragrafu.
- Jeżeli Użytkownik korzysta z Usług niezgodnie z Umową, Inso może:
- dokonać blokady Konta Użytkownika, na czas określony lub nieokreślony;
- trwale usunąć Konto Użytkownika;
- Blokada Konta Użytkownika lub trwałe usunięcie Konta Użytkownika może nastąpić w sytuacji, gdy:
- Użytkownik Testowy lub Klient przekazał Inso informację, że dostęp do Konta Użytkownika ma osoba nieuprawniona;
- Użytkownik naruszył postanowienia § 7;
- odnosi się do innych Użytkowników w sposób obraźliwy, wulgarny lub w inny sposób niezgodny z dobrymi obyczajami;
- korzysta z Usług niezgodnie z Regulaminem;
- podszywa się pod jakąkolwiek osobę trzecią;
- wykorzystuje Aplikację do jakiejkolwiek działalności bezprawnej.
- Zastosowanie blokady Konta Użytkownika lub trwałe usunięcie Konta Użytkownika z powodu naruszeń Umowy jest możliwe po umożliwieniu Użytkownikowi złożenia wyjaśnień dotyczących zarzucanego naruszenia — z zastrzeżeniem ust. 6.
- Inso nie jest zobowiązana umożliwić Użytkownikowi złożenie wyjaśnień w sytuacji, gdy Inso otrzyma urzędowe zawiadomienie lub uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnej działalności Użytkownika, a także w przypadku, gdy wstrzymanie blokady lub usunięcia Konta Użytkownika może grozić Inso lub osobie trzeciej szkodą albo innymi poważnymi skutkami (np. możliwością pociągnięcia Inso do odpowiedzialności prawnej, w tym karnej, dalszego naruszenia chronionych dóbr osoby trzeciej itp.).
- W czasie blokady Konta Użytkownika Użytkownik nie może:
- korzystać z Usług wymagających aktywnego Konta Użytkownika;
- założyć nowego Konta Użytkownika;
- stosować środków technicznych, które będą służyły obejściu lub wyłączeniu blokady Konta Użytkownika;
- podejmować dalszych prób kontynuowania działalności bezprawnej — mimo blokady Konta Użytkownika.
- Cofnięcie blokady Konta Użytkownika po jej zastosowaniu przez Inso jest możliwe wyłącznie wówczas, gdy Użytkownik złoży wyczerpujące i prawdziwe wyjaśnienia, jak również zaprzestanie naruszeń Umowy, które były przyczyną wprowadzenia blokady Konta Użytkownika. W przypadku, gdy wystąpiły jakiekolwiek skutki naruszeń dokonywanych przez Użytkownika, dodatkowym warunkiem cofnięcia blokady Konta Użytkownika jest skuteczne usunięcie przez Użytkownika skutków tych naruszeń.
- Jeżeli Użytkownik chce usunąć swoje Konto Użytkownika, powinien zwrócić się w tej sprawie bezpośrednio do Użytkownika Testowego lub Klienta – Użytkownik Testowy lub Klient jest jedynym podmiotem, który ma prawo zarządzać Kontami Użytkowników. W szczególności dotyczy to Kont Użytkowników będących Rodzicami lub Pracownikami. Inso nie ma ani prawa, ani obowiązku usuwać Konto Użytkowników na indywidualną prośbę Użytkownika.
- W przypadku zakończenia Okresu Próbnego lub Umowy Głównej Inso ma prawo trwale uniemożliwić Użytkownikowi dostęp do Konta Użytkownika – Użytkownik nie może korzystać ze swojego Konta Użytkownika w czasie, gdy nie obowiązuje żadna Umowa Główna.
§ 13. Przekazywanie Treści Użytkownika
- Za pośrednictwem Aplikacji Użytkownik może przekazywać Treści Użytkownika w celu ich przechowywania na żądanie Użytkownika, w szczególności na potrzeby zarządzania sprawami związanymi z uczęszczaniem Dzieci do Placówki lub wykonywaniem zadań związanych z Placówką.
- Szczegółowe zasady dotyczące zamieszczania Treści Użytkownika, ich zgłaszania, usuwania lub podejmowania innych działań w odniesieniu do treści, które zamieścił Użytkownik, zostały szczegółowo opisane w Regulaminie DSA.
§ 14. Opinie
- Inso może zapewnić Użytkownikowi możliwość opublikowania opinii o Aplikacji, w tym o Usługach świadczonych przez Inso.
- Funkcja opublikowania opinii jest dostępna po zawarciu Umowy z Inso, co stanowi zabezpieczenie przed publikowaniem opinii przez Użytkowników, którzy nie korzystali z Usług. Ponadto zakazane jest publikowanie opinii przez Użytkownika, który wprawdzie korzystał z Usługi, ale nie korzystał z niej w sposób pozwalający na sformułowanie rzetelnej opinii.
- Użytkownik powinien sformułować opinię w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Opinia samodzielnie opublikowana przez Użytkownika jest rodzajem Treści Użytkownika. W związku z tym Inso może moderować opinie na zasadach określonych w Regulaminie DSA, a każda osoba przeglądająca zawartość systemów zarządzanych przez Inso może zgłosić opinię naruszającą zasady Regulaminu na zasadach określonych w Regulaminie DSA.
- Inso może samodzielnie publikować w Aplikacji opinie o Aplikacji lub świadczonych Usługach zgromadzone w inny sposób niż poprzez opublikowanie opinii przez Użytkownika na zasadach określonych powyżej.
- Inso oświadcza i gwarantuje Użytkownikowi, że publikowane przez nią opinie, o których mowa w ust. 5, będą pochodziły wyłącznie od Użytkowników, którzy korzystali z Aplikacji w sposób pozwalający na rzetelne sformułowanie opinii. Na potrzeby gromadzenia takich opinii Inso może skontaktować się indywidualnie z Użytkownikiem, który korzystał z Aplikacji, prosząc o podzielenie się opinią z przeznaczeniem do publikacji w ramach Aplikacji.
- Opinie, o których mowa w ust. 5 i 6 nie są rodzajem Treści Użytkownika, ale każda osoba przeglądająca zawartość Aplikacji, która stwierdzi, że określona opinia narusza zasady Regulaminu, może zgłosić ją do weryfikacji na zasadach określonych w Regulaminie DSA.
§ 15. Licencja na Treści Użytkownika
- Treści Użytkownika mogą podlegać ochronie w myśl właściwych przepisów z zakresu prawa własności intelektualnej, w szczególności jako chronione utwory lub przedmioty praw pokrewnych.
- W związku z ochroną, o której mowa w ust 1, Użytkownik udziela Inso oraz innym Użytkownikom licencji niewyłącznej na korzystanie z Treści Użytkownika — na polach eksploatacji koniecznych do korzystania z Aplikacji i osiągnięcia celów z nią związanych:
- utrwalanie i zwielokrotnianie Treści Użytkownika wszelkimi technikami, w szczególności drukarskimi, reprograficznymi, zapisu magnetycznego, optycznego i cyfrowego na dowolnych nośnikach,
- utrwalanie i zwielokrotnianie Treści Użytkownika w postaci cyfrowej w szczególności w ramach systemów teleinformatycznych, na twardych dyskach komputerów osobistych i wszelkich serwerach, bez jednoczesnego tworzenia nośnika materialnego,
- wprowadzanie Treści Użytkownika do obrotu, użyczanie lub najem oryginału albo egzemplarzy Treści Użytkownika,
- rozpowszechnianie Treści Użytkownika poprzez ich wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie oraz nadawanie i reemitowanie, a także wszelkie udostępnianie Treści Użytkownika w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w tym w sieci Internet, sieciach telefonii mobilnej i innych sieciach komunikacji elektronicznej oraz rozpowszechnianie i przesyłanie za pomocą poczty elektronicznej;
- korzystanie z Treści Użytkownika poprzez włączanie ich do innych utworów oraz innych materiałów nietwórczych.
- Licencja, o której mowa w ust. 2, jest udzielana na czas, przez jaki Treść Użytkownika pozostaje zamieszczona w Aplikacji, bez ograniczeń terytorialnych.
- Inso może udzielać dalszych licencji (sublicencji) na rzecz osób trzecich, w szczególności na rzecz swoich podwykonawców (np. firm IT obsługujących systemy informatyczne).
- Udzielenie licencji nastąpi w momencie zamieszczenia Treści Użytkownika w Aplikacji.
- Z tytułu zamieszczenia Treści Użytkownika Użytkownikowi nie przysługuje wynagrodzenie za eksploatację tych Treści Użytkownika przez Inso, Klientów lub pozostałych Użytkowników.
- Użytkownik zobowiązuje się, że w trakcie pozostawania Treści Użytkownika w Aplikacji nie będzie wykonywał praw osobistych w sposób, który mógłby utrudnić lub uniemożliwić eksploatację Treści Użytkownika w Aplikacji, w szczególności nie będzie sprawował nadzoru nad sposobem korzystania z Treści Użytkownika.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z prawami własności intelektualnej oraz zakresem licencji udzielonej zgodnie z niniejszym Regulaminem Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z Inso.
§ 16. Działalność reklamowa i promocyjna
- Aplikacja może służyć promocji towarów i usług Inso lub Partnerów, w szczególności poprzez zamieszczanie treści o charakterze handlowym.
- Inso może podejmować działania we współpracy z Partnerami na podstawie umów odrębnych, w szczególności może organizować wspólne akcje promocyjne lub inne działania marketingowe.
- Powierzchnia reklamowa w Aplikacji jest wyłączną własnością Inso, w związku z czym publikowanie w Aplikacji jakichkolwiek materiałów o charakterze reklamowym lub promocyjnym wymaga uzyskania uprzedniej zgody Inso.
§ 17. Pozostałe prawa i obowiązki Inso
- W ramach Umowy Inso zobowiązuje się:
- świadczyć Usługi na zasadach przewidzianych w Regulaminie;
- informować Użytkownika o istotnych okolicznościach związanych z korzystaniem z Usług;
- udzielać Użytkownikom informacji dotyczących korzystania z Usług, w tym dotyczących funkcjonowania Aplikacji;
- zapewnić dostęp do Konta Użytkownika i związanych z nim danych i dokumentów;
- podejmować odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony Aplikacji przed utratą, uszkodzeniem oraz nieautoryzowanym dostępem do niego lub jego wykorzystaniem;
- obsługiwać Użytkowników w dniach i godzinach roboczych.
- Inso ma prawo do:
- informowania Użytkowników, drogą elektroniczną, o ważnych powiadomieniach związanych z Usługami;
- pytania Użytkowników o ogólną opinię i poziom zadowolenia korzystania z Usług. Opinie mogą być zbierane w formie pytań lub krótkich ankiet za pomocą systemu teleinformatycznego;
- prowadzenia działań marketingowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz oświadczeniami Użytkowników, jeżeli będą wymagane;
- przesyłania wiadomości e-mail lub powiadomień systemowych z informacją o nowych współpracach z Partnerami;
- przesyłania wiadomości e-mail lub powiadomień systemowych z informacją o nowych funkcjonalnościach.
- Inso może udostępnić zasoby Aplikacji w celu dostarczania i przechowywania przez inne podmioty treści o charakterze reklamowym, które nie muszą być związane z działalnością Inso. Wszelkie wpływy z tytułu zamieszczania i przechowywania treści reklamowych przysługują wyłącznie Inso. Szczegółowe warunki dostarczania i przechowywania treści o charakterze reklamowym, jak i zasady odpłatności ustala każdorazowo Inso z podmiotem zainteresowanym dostarczaniem i przechowywaniem takich treści.
§ 18. Pozostałe prawa i obowiązki Użytkownika
- W ramach Umowy Użytkownik zobowiązuje się:
- przestrzegać postanowień Regulaminu;
- korzystać z Usług zgodnie z ich przeznaczeniem i dostępnymi funkcjonalnościami;
- korzystać z Usług zgodnie z prawem, zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz zasadami współżycia społecznego;
- przetwarzać dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności powiadomić osoby trzecie o przetwarzaniu danych osobowych, gdy jest do tego zobowiązany;
- nie naruszać praw własności intelektualnej przysługujących Inso oraz osobom trzecim;
- udzielać na żądanie Inso wszystkich potrzebnych wyjaśnień, informacji i innych danych;
- zabezpieczyć we własnym zakresie dostęp do urządzeń i sprzętów, które są używane do korzystania z Aplikacji.
- Użytkownik ma prawo do:
- zarządzania swoimi danymi i zgodami (może cofnąć zgodę w każdym czasie);
- korzystania z Usług zgodnie z Regulaminem;
- kierowania zapytań do działu pomocy Inso i wnoszenia reklamacji.
§ 19. Odpowiedzialność Inso
- Z uwzględnieniem ograniczeń odpowiedzialności przewidzianych w pozostałych postanowieniach Regulaminu Inso nie ponosi odpowiedzialności za:
- nieosiągnięcie celów oczekiwanych przez Użytkownika w ramach Umowy;
- nieprzydatność Usług do celu jednostronnie założonego przez Użytkownika;
- skutki blokady lub usunięcia Konta Użytkownika z przyczyn leżących po stronie Użytkownika;
- brak dostępu do Aplikacji z przyczyn leżących po stronie Użytkownika;
- skutki nieuprawnionej ingerencji w Aplikację przez Użytkownika lub osoby trzecie;
- utratę danych zapisanych w systemach teleinformatycznych Inso z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej, niezależnej od Inso;
- nieprawidłowe wykonanie Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej, w szczególności zewnętrznych dostawców;
- działania i zaniechania Partnerów;
- niezastosowanie się przez Użytkownika do wskazówek i zaleceń Inso;
- podanie niepełnych, nieprawdziwych lub niezgodnych ze stanem rzeczywistym danych osobowych, w tym danych Kontaktowych;
- skutki korzystania z Usług z naruszeniem przepisów prawa;
- skutki nieprzestrzegania przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu;
- skutki siły wyższej.
- Inso nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści — odpowiedzialność Inso może dotyczyć co najwyżej straty rzeczywistej.
- Inso nie ponosi odpowiedzialności za dostawców zewnętrznych technologii, urządzeń, usług itp.
- Odpowiedzialność Inso wobec Użytkownika z tytułu odpowiedzialności odszkodowawczej za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest ograniczona do szkody umyślnej.
- Ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności przewidziane w Regulaminie, w szczególności w ust. 1-4, nie dotyczą szkody, w stosunku do której, zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, odpowiedzialności Inso nie można ani wyłączyć, ani ograniczyć.
- Odpowiedzialność Inso wobec Użytkowników będących Konsumentami z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy regulują właściwe przepisy prawa cywilnego oraz prawa konsumenckiego, w związku z czym postanowienia niniejszego paragrafu związane z ograniczeniem lub wyłączeniem odpowiedzialności Inso za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy nie dotyczą Konsumentów.
§ 20. Odpowiedzialność za zgodność Usług z Umową
- Rękojmia za wady Usług, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów, które są zawierane przez Użytkowników innych niż Konsument.
- Do Umów, które są zawierane przez Konsumenta, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność Usług z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu.
- Inso jest odpowiedzialny względem Konsumenta za zgodność Usług z Umową. Zgodność Usług z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku Usług:
- dostarczanych jednorazowo lub w częściach — Inso ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Usług z Umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili;
- dostarczanych w sposób ciągły — Inso ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Usług z Umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane.
- W przypadku, gdy Inso dostarcza Usługi w sposób ciągły, Usługi powinny być zgodne przez czas ich dostarczania zgodnie z Umową.
§ 21. Doprowadzenie Usług do zgodności z Umową
- Jeżeli Usługi są niezgodne z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia Usług do zgodności z Umową.
- Jeżeli doprowadzenie Usług do zgodności z Umową jest niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Inso, może on odmówić doprowadzenia Usług do zgodności z Umową.
- Inso doprowadza Usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 21 dni, od chwili, w której Inso został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Usług z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
- Koszty doprowadzenia Usług do zgodności z Umową ponosi Inso.
§ 22. Odstąpienie od Umowy w przypadku niezgodności Usług z Umową
- Jeżeli Usługi są niezgodne z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Inso odmówił doprowadzenia Usług do zgodności z Umową zgodnie z § 21 ust. 2;
- Inso nie doprowadził Usług do zgodności z Umową;
- brak zgodności Usług z Umową występuje nadal, mimo że Inso próbował doprowadzić Usługi do zgodności z Umową;
- brak zgodności Usług z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków, o których mowa w § 21 ust. 1;
- z oświadczenia Inso lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usług do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
§ 23. Odpowiedzialność Użytkownika
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność wobec Inso na zasadach ogólnych prawa cywilnego, w tym ponosi odpowiedzialność również za działania osób trzecich, z którymi wykonuje Umowę, lub którym powierza wykonanie Umowy w całości lub w części, jak za swoje działania.
- Użytkownik w szczególności ponosi odpowiedzialność wobec Inso za:
- korzystanie z Aplikacji niezgodnie z Regulaminem, w szczególności poprzez wykorzystywanie jej do celów niezgodnych z przeznaczeniem;
- spowodowanie szkody osobie trzeciej podczas korzystania z Aplikacji, w szczególności w postaci naruszenia jakichkolwiek praw osób trzecich;
- prowadzenie działalności bezprawnej z użyciem Aplikacji;
- naruszenie praw własności intelektualnej lub innych praw niematerialnych przysługujących Inso lub osobom trzecim;
- niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych;
- opóźnienia w wykonywaniu obowiązków przewidzianych w Regulaminie;
- przekazanie nieprawdziwych, niekompletnych lub w inny sposób niezgodnych ze stanem faktycznym albo prawnym informacji na potrzeby korzystania z Usług.
- W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z jakimikolwiek roszczeniami wobec Inso z tytułu korzystania z Aplikacji przez Użytkownika, Użytkownik zwalnia Inso z odpowiedzialności wobec tej osoby trzeciej, a także pokrywa wszelkie udokumentowane koszty, jakie poniósł Inso w związku z tymi roszczeniami. Zastrzeżenie to nie dotyczy Użytkowników będących Konsumentami, w stosunku do których zasady naprawienia szkody określają właściwe przepisy prawa.
§ 24. Czas trwania Umowy. Rozwiązanie Umowy
- Umowa dotycząca korzystania z Aplikacji przez Użytkownika Testowego jest zawierana na czas oznaczony równy Okresowi Próbnemu, po czym wygasa.
- Umowa dotycząca korzystanie z Aplikacji przez Pracowników lub Rodziców zostaje zawarta na czas, który wynika z Okresu Próbnego lub Umowy Głównej.
- Inso może wypowiedzieć Umowę z ważnych przyczyn leżących po jego stronie, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 1 (słownie: jeden) miesiąc, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca, w szczególności w przypadku:
- cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków prowadzenia działalności przez Inso, w szczególności w następstwie wydania decyzji administracyjnej, innego orzeczenia lub zmiany prawa;
- utraty przez Inso możliwości technicznych, finansowych lub organizacyjnych, pozwalających wykonywać Umowę na dotychczasowym poziomie;
- zmiany charakteru działalności prowadzonej przez Inso;
- wycofania Aplikacji z obrotu, sprzedaży Aplikacji lub innej zmiany sposobu eksploatowania Aplikacji.
- W sytuacjach, o których mowa w § 23 ust. 2, Inso może rozwiązać Umowę, bez zachowania okresu wypowiedzenia, po uprzednim wezwaniu Użytkownika do określonego działania lub zaniechania i wyznaczeniu terminu dodatkowego, nie krótszego niż 7 (słownie: siedem) dni.
- Użytkownik może rozwiązać Umowę dotyczącą Usług wyłącznie poprzez trwałe usunięcie Konta Użytkownika — na zasadach szczegółowo opisanych w § 12.
§ 25. Odstąpienie od Umowy przez Użytkownika będącego Konsumentem
- Użytkownik będący Konsumentem co do zasady może odstąpić od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia jej zawarcia, składając oświadczenie o odstąpieniu. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn Użytkownik powinien przesłać Inso oświadczenie na piśmie lub w postaci elektronicznej, zgodnie z danymi Kontaktowymi Inso.
§ 26. Postępowanie reklamacyjne
- W przypadku stwierdzenia, że Umowa nie jest wykonywana zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Użytkownik może złożyć reklamację.
- Reklamację można złożyć:
- poprzez wysłanie reklamacji na adres elektroniczny: wsparcie@inso.pl
- poprzez wysłanie reklamacji na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres Inso.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko (ewentualnie firmę) Użytkownika;
- dane kontaktowe (e-mail oraz telefon);
- szczegółowy opis, na czym polegała niezgodność świadczenia Usług z Umową;
- żądania Użytkownika w związku ze składaną reklamacją.
- Po otrzymaniu reklamacji Inso niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny.
- Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji.
- Jeżeli Inso nie dostarczyła Usług zgodnie z Umową, Użytkownik może złożyć reklamację, w której wezwie Inso do dostarczenia Usług. Jeżeli pomimo tego wezwania Inso nie dostarczy Usług niezwłocznie lub w dodatkowym terminie umówionym pomiędzy Stronami, Użytkownik może odstąpić od Umowy, bez wzywania Inso do dostarczenia Usług, gdy:
- z oświadczenia Inso lub okoliczności będzie wyraźnie wynikać, że Inso nie dostarczy Usług;
- Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Usług miał istotne znaczenie dla Użytkownika, a Inso nie dostarczyła ich w tym terminie.
§ 27. Polubowne rozwiązywanie sporów
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- Użytkownik będący Konsumentem posiada następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t. j. Dz. U. 2025 poz. 229, z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 września 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej (Dz. U. 2017 poz. 1356);
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t. j. Dz. U. 2025 poz. 229, z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu z Inso. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
§ 28. Prawa własności intelektualnej
- Aplikacja oraz wszystkie materiały dostępne na Aplikacji, w tym kod źródłowy, layout, logo, bazy danych itp., a także wszelkie treści przygotowywane przez Inso, mogą stanowić chronione dobra niematerialne, zwane dalej „Dobrami Niematerialnymi” — i podlegać ochronie zgodnie z właściwymi przepisami prawa własności intelektualnej. Użytkownik zobowiązuje się do nienaruszania praw własności intelektualnej przez cały okres trwania Umowy oraz po jej zakończeniu, pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej przewidzianej w odpowiednich przepisach prawa.
- Na podstawie Regulaminu Inso udziela Użytkownikowi licencji niewyłącznej na korzystanie z Dóbr Niematerialnych w zakresie koniecznym do korzystania z Aplikacji.
- Licencja, o której mowa w ust. 2, jest udzielana na czas świadczenia Usług, na terytorium, gdzie Użytkownik ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
- Użytkownik nie może udzielać dalszych licencji (sublicencji) na rzecz osób trzecich, z wyjątkiem przypadków, gdy udzielenie dalszej licencji jest wymagane dla korzystania z Dóbr Niematerialnych zgodnie z przeznaczeniem.
- Użytkownik nie może przenosić uprawnień wynikających z udzielonej licencji na osoby trzecie bez zgody Inso wyrażonej na piśmie.
- Z uwzględnieniem przepisów o dozwolonym użytku bezwzględnie zabrania się Użytkownikowi bez zgody Inso:
- trwałego lub czasowego zwielokrotniania (reprodukcji) Dóbr Niematerialnych, w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
- wprowadzania jakichkolwiek poprawek, modyfikacji źródeł i zmian w strukturze Dóbr Niematerialnych;
- stosowania Dóbr Niematerialnych i ich części, fragmentów lub wersji w innym oprogramowaniu lub utworze;
- tworzenia oprogramowania podobnego do Aplikacji, które mogłoby stanowić opracowania Aplikacji;
- odtwarzania, dekompilowania, dezasemblowania i wszelkich innych czynności, które będą prowadzić do pozyskania kodu źródłowego z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa;
- odsprzedawania, rozpowszechniania, użyczania, dzierżawienia, najmowania, oddawania płatnie i nieodpłatnie osobom trzecim Dóbr Niematerialnych, ich kopii, wszelkich modyfikacji oraz dokumentacji;
- dokonywania jakichkolwiek czynności rozporządzających prawami do Dóbr Niematerialnych na rzecz osób trzecich.
- Udzielenie licencji nastąpi w momencie uzyskania przez Użytkownika dostępu do Dóbr Niematerialnych koniecznych do korzystania z Usług. Licencja wygasa wraz z zakończeniem świadczenia Usług, niezależnie od trybu, w jakim to nastąpi.
- Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania praw własności intelektualnej osób trzecich, w szczególności zewnętrznych dostawców.
§ 29. Ochrona danych osobowych
- Administratorem Danych Osobowych Użytkowników w związku z realizacją własnych celów dotyczących Aplikacji jest Inso – z zastrzeżeniem ust. 2. Szczegółowe zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz plikami cookies przez Inso zostały opisane w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: https://inso.pl/polityka-prywatnosci.
- Administratorem Danych Osobowych Użytkowników w związku z zatrudnieniem w Placówce lub uczęszczaniem Dzieci do Placówki jest Użytkownik Testowy lub Klient, ponieważ samodzielnie decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych Użytkowników. Zasady przetwarzania danych osobowych Pracowników lub Rodziców powinny zostać przekazane przez Użytkownika Testowego lub Klienta zgodnie z jego wewnętrznymi procedurami w zakresie ochrony danych osobowych. Użytkownik Testowy lub Klient jest wyłącznym podmiotem odpowiedzialnym za realizację udostępnionych zasad. W tej sytuacji Inso posiada status podmiotu przetwarzającego, który przetwarza dane osobowe Pracowników, Rodziców i Dzieci na podstawie odrębnej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, o której mowa w art. 28 RODO.
- Użytkownik, wykorzystując jakiekolwiek dane osobowe należące do osób trzecich na potrzeby wykonania korzystania z Aplikacji, jest zobowiązany zapewnić, aby użycie tych danych następowało zgodnie z prawem, a w szczególności, by podmioty, do których te dane należą, zostały należycie poinformowane o ich wykorzystywaniu.
- Jeżeli Użytkownik korzysta z danych osobowych należących do osób trzecich, Inso ma prawo przyjąć, że użycie tych danych osobowych następuje zgodnie z prawem.
- W przypadku, gdy:
- Użytkownik nie dopełnia należycie obowiązków wskazanych w ust. 3;
- Użytkownik bezprawnie korzysta z danych osobowych należących do osób trzecich,
§ 30. Kontakt z Inso
- Kontakt z Inso jest możliwy w następujący sposób:
- pocztą elektroniczną: wsparcie@inso.pl,
- telefonicznie: 799 394 371,
- pocztą tradycyjną: ul. Wadowicka 8A, 30-415 Kraków.
- Preferowaną formą komunikacji pomiędzy Stronami jest korespondencja elektroniczna, za pomocą wiadomości e-mail.
§ 31. Postanowienia końcowe
- Inso zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w takich przypadkach, jak:
- zmiana warunków świadczenia Usług;
- konieczność dostosowania Regulaminu do zmian prawnych;
- konieczność dostosowania Regulaminu do decyzji, wyroku lub innego orzeczenia właściwego sądu lub organu państwowego;
- konieczność spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Inso;
- zmiany redakcyjne.
- Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia.
- Zmiany Regulaminu są publikowane w Aplikacji, a ponadto Użytkownicy zostaną powiadomieni o planowanej zmianie treści Regulaminu drogą elektroniczną, poprzez wiadomość e-mail (o ile Inso posiada adres e-mail Użytkownika).
- Zmiany Regulaminu zaczynają obowiązywać w dacie wskazanej w zawiadomieniu o zmianie Regulaminu, jednak nie wcześniej niż po upływie 7 (słownie: siedmiu) dni od powiadomienia, o którym mowa w ust. 3.
- W przypadku, gdy zmiana Regulaminu ma charakter istotny oraz istotnie wpływa na prawa lub obowiązki Użytkownika, Użytkownik ma prawo rozwiązać Umowę, która ma być wykonywana również po zmianie Regulaminu, do czasu planowanego wejścia w życie zmian.
- Prawem właściwym dla Umowy jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego. Wybór prawa właściwego nie narusza przepisów obowiązujących w kraju, w którym przebywa Użytkownik korzystający z Aplikacji — w odniesieniu do takiego Użytkownika stosuje się przepisy prawa polskiego z uwzględnieniem przepisów, którym podlega Użytkownik.
- W przypadku sporządzenia Regulaminu w różnych wersjach językowych rozstrzygające znaczenie ma wersja polska.
- Użyte w Regulaminie nagłówki jednostek redakcyjnych (paragrafów) mają charakter informacyjny dla wygody Stron i nie wpływają na interpretację Umowy.
- Wszystkie załączniki stanowią integralną część Regulaminu.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu w całości lub części zostanie uznane za nieważne, bezskuteczne lub niemożliwe do wyegzekwowania, nie wpłynie to na ważność, skuteczność lub możliwość wyegzekwowania pozostałych postanowień Regulaminu. Strony niniejszym zgadzają się zastąpić takie postanowienie właściwym przepisem prawa.
- W przypadku jakichkolwiek sporów wynikłych pomiędzy Stronami odnośnie zawarcia, interpretacji, wykonania i skutków prawnych Umowy Strony w dobrej wierze podejmą negocjacje w celu polubownego rozstrzygnięcia sporu. W razie braku rozwiązania sporu na drodze polubownej Strony oddadzą spór pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby Inso, a w przypadku Użytkowników będących Konsumentami — sądowi powszechnemu, którego właściwość określają przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. — Kodeks postępowania cywilnego.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 lipca 2025 r.