Promocja przedszkola i żłobka w mediach społecznościowych jest bardzo ważna, zwłaszcza na początku działalności. W dobie Internetu, kiedy większość firm korzysta z online marketingu, dobrze jest wykorzystać siłę social media.
Dyrektorzy placówek i żłobków często zastanawiają się nad komunikacją i promocją swojej placówki za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pojawiają się wątpliwości – czy na pewno tego potrzebuję?, jaki jest cel tych działań?, czy będę mieć na to czas? itp. Jednak doświadczenia wielu placówek pokazują, że warto. A przy odrobinie chęci i zaangażowaniu - można odkryć olbrzymie spektrum możliwości, jakie dają social media!
Media społecznościowe rządzą się oczywiście swoimi prawami, ale promocja przedszkola, czy promocja żłobka również wymagają specjalnego podejścia. Prowadząc przedszkola i żłobki, warto korzystać z mediów społecznościowych, chociażby po to, aby się pokazać i wyróżnić na tle konkurencji.
Przedszkola i żłobki powstają nie tylko w dużych miastach, ale również w małych miejscowościach. Warto zatem pokazać się w Internecie i zachęcić rodziców do skorzystania z oferty naszej placówki. Promocja w mediach społecznościowych to już właściwie konieczność, trzeba być na bieżąco, żeby utrzymać się na rynku. Rodzi się jednak pytanie, jak to zrobić dobrze.
Przede wszystkim weź pod uwagę to, że algorytmy Google na pierwszym miejscu wyświetlają profile w mediach społecznościowych, więc zadbaj o uzupełnienie wszystkich danych Twojej placówki. Oznacz lokalizację, podaj dokładny adres, numery telefonów i godziny otwarcia. Dodaj zdjęcia budynku oraz kilka zdjęć sal dydaktycznych.
Jeśli działasz już na rynku jakiś czas, poproś rodziców, aby wystawili Ci rekomendację. Ludzie często czytają opinie i sugerują się nimi, szukając potwierdzenia wyjątkowości danego miejsca. Nie bagatelizuj tego.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność i nie możesz zebrać rekomendacji, nie przejmuj się tym, ale miej na względzie to, żeby uzupełnić tę zakładkę jak najszybciej.
Biorąc pod uwagę ogromną konkurencję, dobrze jest się wyróżnić, dlatego przede wszystkim trzeba zadbać o ofertę podaną w ciekawy sposób. Przedszkole, czy żłobek to już nie tylko placówka edukacyjna to również miejsce rozwoju dziecka. Rodzice, wybierając przedszkole/żłobek dla swojego dziecka kierują się wieloma czynnikami – warto je spisać, stworzyć ciekawą ofertę i promować w mediach społecznościowych.
Koniecznie zadaj sobie pytanie, czym Twoja oferta edukacyjna jest lepsza od konkurencji. Może to być ilość zajęć dodatkowych, np. zajęcia językowe, zajęcia sportowe, nauka gry na instrumentach, nauka malarstwa albo joga. Możesz podkreślić w ofercie piękne wnętrza i znakomite wyposażenie sal dydaktycznych i świetny plac zabaw. Jest mnóstwo rzeczy, które mogą być wyróżnikiem w Twojej ofercie.
Taka oferta wymaga odpowiedniego tekstu podkreślającego korzyści oraz pięknych zdjęć, prezentujących wszystko to, co można przeczytać. Tutaj każdy szczegół jest ważny. Dobra promocja opiera się na spójności i dbaniu o detale.
Każdy rodzic chce, aby jego dziecko rozwijało swoje umiejętności i zdobywało wiedzę. Warto komunikować w mediach społecznościowych wszelkie inicjatywy podejmowane w placówce. Ludzie bardzo lubią oglądać codzienność, dlatego zadbaj o to, aby każdego dnia pojawiały się informacje, co ciekawego robicie.
Ponadto w mediach społecznościowych możesz informować o ważnych, nadchodzących wydarzeniach, zapraszać rodziców i dziadków na uroczystości oraz opowiadać o tym, co się już wydarzyło. Posty w mediach społecznościowych okraszone dobrym tekstem i ciekawymi zdjęciami pozwolą zarówno rodzicom dzieci uczęszczających już do przedszkola/żłobka, jak i tym, którzy dopiero rozważają tę opcję, zobaczyć, jak ciekawe zajęcia i dodatkowe atrakcje placówka zapewnia maluchom.
Nie mogę pominąć tego ważnego prawnego aspektu, ponieważ publikacja wizerunku dziecka uczęszczającego do przedszkola/żłobka wymaga zgody rodziców.
Publikacja zdjęć podopiecznych wymaga zgody opiekunów prawnych. Konieczne jest zatroszczenie się o to, aby rodzice podpisali oświadczenia, że wyrażają zgodę na publikację wizerunku dziecka na stronie internetowej placówki, w mediach społecznościowych. W przypadku, gdy rodzice bądź opiekunowie nie wyrażą zgody, nie masz prawa rozpowszechniać wizerunku danego dziecka.
Odnośnie wad prowadzenia mediów społecznościowych dla placówki, to jest to chyba jedyna przeszkoda, ponieważ bywa, iż rodzice niechętnie udzielają zgód. Jeśli zatem nie możesz publikować zdjęć dzieci, to jednocześnie masz bardzo ograniczone możliwości pokazania zajęć i wszelkich ciekawych inicjatyw podejmowanych każdego dnia.
Prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest koniecznością. Zalety zdecydowanie przeważają nad wadami i warto poświęcić trochę czasu na te działania lub zlecić je osobie z zewnątrz. Budowanie wizerunku Twojej placówki w social media pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a tym samym zapewnić sobie i swoim pracownikom spokojną przyszłość.
Szczególnie teraz, w obliczu walki z pandemią, to właśnie media społecznościowe służą nam do kontaktów z klientami. Wyobraźmy sobie teraz przedszkole lub żłobek, które nie ma swojego konta. Nagle, jednym postanowieniem Wojewody i Prezesa Rady Ministrów musieliśmy zamknąć wszystkie placówki. Natomiast to, że możemy przenieść się do świata Internetu, pozwoliło nam zachować namiastkę tego wspólnego kontaktu.
Teraz gdy nie możemy codziennie zobaczyć się ze swoimi klientami, przestalibyśmy istnieć bez konta na FB czy to Instagramie!
Z relacji rodziców wiem, że dzieci właśnie teraz chcą zaglądać na nasze strony, bo tęsknią, bo chcą podpatrzeć, jak wygląda Adaś czy Milenka…
Tęsknią za Ciocią Asią, puszczają filmiki, bo chcą usłyszeć jej głos. Rodzice i dzieci dzielą się swoimi pracami, swoimi pozdrowieniami przesyłanymi do nas, to piękne i wzruszające chwile.
Drodzy Państwo, to są zdania z ostatnich relacji z rodzicami. Co by było gdyby tego konta nie było? Pozostawiam to już Waszej odpowiedzi…
Zobacz, jakie tematy poruszaliśmy ostatnio na naszym blogu