Historia placówek „Pierwsze Kroczki” rozpoczęła się 8 lat temu. Z początku był to jeden żłobek zlokalizowany na Warszawskiej Woli, aktualnie posiadamy ich już pięć, a od września 2023 roku startujemy z naszym pierwszym przedszkolem. Aktualnie do naszych żłobków uczęszcza w sumie 150 maluchów.
Jeszcze rok temu korzystaliśmy w naszych żłobkach z innej aplikacji, jednak zaczęła się ona często wieszać i przez bardzo długi czas ten problem nie został rozwiązany. Przekroczyło to naszą cierpliwość, gdyż wiązało się to z wiecznym tłumaczeniem rodzicom, dlaczego nic nie działa prawidłowo. Do tego zmuszało nas to do kontaktowania się z nimi w inny sposób poza aplikacją, a było to niezręczne o tyle, że rodzice byli już przyzwyczajeni, że wiele spraw załatwiamy właśnie w aplikacji. Zdecydowaliśmy się na zmianę, przeglądaliśmy sporo różnych systemów przeznaczonych dla żłobków, które są dostępne na rynku. Ostatecznie wybraliśmy aplikację Inso i nie żałujemy tej decyzji.
Aplikacja Inso od samego początku przykuwa uwagę swoją przejrzystością i klarowną nawigacją. Wszystko jest na swoim miejscu i w dodatku łatwe do odnalezienia, nie jest „nawciskane” jak w konkurencyjnych systemach. Osobiście podobają mi się stonowane barwy, które również dodają przejrzystości w odbiorze aplikacji. Dodatkowo jest ona bardzo intuicyjna i nie odczuliśmy żadnych problemów w korzystaniu, nawet na początku. Przed podjęciem decyzji mogliśmy przetestować aplikację bezpłatnie, co też pozwoliło nam się przekonać, że system jest bardzo przyjemny dla użytkownika i łatwy w obsłudze. Do tego zawiera wszystkie niezbędne funkcje i rozwiązania, które są nam potrzebne w prowadzeniu naszych żłobków.
Podjęliśmy wyzwanie, gdyż zdecydowaliśmy się wdrożyć nową aplikację w trakcie roku szkolnego. Rozpoczęliśmy przenoszenie danych dzieci we wrześniu, w tym trudniejszym dla nas okresie – bo wiadomo, że to czas adaptacji, więc mamy wzmożony ruch w placówkach i więcej pracy.
Na uwagę zasługuje tutaj wsparcie ze strony zespołu Inso. Wszystko zostało nam zrozumiale przedstawione, otrzymaliśmy niezbędne materiały i mięliśmy stały kontakt z naszym opiekunem. Nigdy nie miałam problemu, aby się dodzwonić. Nie ukrywam, że ze względu na to, że wcześniej korzystaliśmy już z innej aplikacji, to przejście do Inso było dla nas bardzo proste i nie potrzebowaliśmy zbyt wiele pomocy. Szczególnie że w aplikacji Inso nawigacja jest bardziej przejrzysta i korzystanie z niej jest po prostu łatwiejsze.
Nawet wystawianie pierwszych rachunków dla rodziców w Inso było o wiele prostsze, niż w poprzednim systemie. Ta prostota w wystawianiu rachunków była dla nas bardzo przydatna w tym pierwszym kontakcie z aplikacją jeszcze we wrześniu i bardzo usprawniła naszą pracę.
Rodzice bardzo dobrze znali powody, przez które zmieniliśmy wcześniejszą aplikację. Na nich również odbijało się niestabilne działanie poprzedniego systemu. Dzięki tej świadomości przyjęli informację o zmianie ze zrozumieniem i aprobatą. Nie spotkaliśmy się z żadnym niezadowoleniem z ich strony od czasu wdrożenia Inso, co jest dla nas potwierdzeniem, że nasza decyzja była słuszna. Rodzice otrzymali dedykowane dla nich materiały informacyjne o aplikacji oraz jej możliwościach. Z naszej strony staraliśmy się, aby szybko przystosowali się do korzystania z nowej aplikacji i mogli aktywnie uczestniczyć w funkcjonowaniu naszych żłobków, dzięki nowym rozwiązaniom oferowanym przez Inso.
Wygodną funkcją aplikacji dla nas jako kadry jest wbudowany komunikator. Z racji tego, że mamy już 5 placówek, a w każdej z nich inny zespół – założyliśmy sobie w aplikacji grupy przeznaczone do naszej wewnętrznej komunikacji. Dla mnie jest to szczególnie istotne, ponieważ muszę mieć stały kontakt ze wszystkimi placówkami i Inso mi to ułatwia. W poprzedniej aplikacji nie korzystaliśmy z podobnej funkcji, musieliśmy wykorzystywać w tym celu zewnętrzne narzędzie Messenger. Było to niekomfortowe ze względu, że jednak jest to komunikator do celów prywatnych i chcieliśmy przenieść naszą komunikację w miejsce stricte przeznaczone dla celów zawodowych. Od samego początku korzystamy z tej możliwości w aplikacji Inso i jest to bardzo komfortowe.
Mimo iż wdrożenie nowej aplikacji w trakcie roku szkolnego może wydawać się wyzwaniem, uważam, że to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Aplikacja Inso jest stabilnym systemem i nie występują w niej żadne niedogodności. Dzięki intuicyjności, przejście z innego systemu jest bezproblemowe i łatwe dla użytkowników. Polecam Inso wszystkim dyrektorom przedszkoli i żłobków, bo niezwykle ułatwia prowadzenie placówek, pracę kadry oraz kontakt z rodzicami.
Zobacz, jakie tematy poruszaliśmy ostatnio na naszym blogu