Historia klienta

„Zmieniliśmy aplikację na Inso – rodzice potwierdzają, że była to słuszna decyzja”

Pani Michalina Wiercioch pełni funkcję zastępczyni dyrektorki w pięciu warszawskich żłobkach noszących nazwę „Pierwsze Kroczki”. Do niedawna placówki korzystały z innej, konkurencyjnej aplikacji, która nie sprostała ich wymaganiom głównie ze względu na brak stabilności. Początkiem września 2022 roku, Pani Michalina zaczęła testować aplikację Inso, która do dziś funkcjonuje we wszystkich żłobkach. Jak kadra poradziła sobie z wdrożeniem nowej aplikacji w trakcie roku szkolnego i czy Pani Michalina jest zadowolona z podjętej decyzji? Zapraszamy do przeczytania całej historii!

Pierwsze kroczki

Historia placówek „Pierwsze Kroczki” rozpoczęła się 8 lat temu. Z początku był to jeden żłobek zlokalizowany na Warszawskiej Woli, aktualnie posiadamy ich już pięć, a od września 2023 roku startujemy z naszym pierwszym przedszkolem. Aktualnie do naszych żłobków uczęszcza w sumie 150 maluchów.

Decyzja o zmianie dotychczasowej aplikacji na Inso

Jeszcze rok temu korzystaliśmy w naszych żłobkach z innej aplikacji, jednak zaczęła się ona często wieszać i przez bardzo długi czas ten problem nie został rozwiązany. Przekroczyło to naszą cierpliwość, gdyż wiązało się to z wiecznym tłumaczeniem rodzicom, dlaczego nic nie działa prawidłowo. Do tego zmuszało nas to do kontaktowania się z nimi w inny sposób poza aplikacją, a było to niezręczne o tyle, że rodzice byli już przyzwyczajeni, że wiele spraw załatwiamy właśnie w aplikacji. Zdecydowaliśmy się na zmianę, przeglądaliśmy sporo różnych systemów przeznaczonych dla żłobków, które są dostępne na rynku. Ostatecznie wybraliśmy aplikację Inso i nie żałujemy tej decyzji.

Spośród dostępnych aplikacji wybraliśmy Inso

Aplikacja Inso od samego początku przykuwa uwagę swoją przejrzystością i klarowną nawigacją. Wszystko jest na swoim miejscu i w dodatku łatwe do odnalezienia, nie jest „nawciskane” jak w konkurencyjnych systemach. Osobiście podobają mi się stonowane barwy, które również dodają przejrzystości w odbiorze aplikacji. Dodatkowo jest ona bardzo intuicyjna i nie odczuliśmy żadnych problemów w korzystaniu, nawet na początku. Przed podjęciem decyzji mogliśmy przetestować aplikację bezpłatnie, co też pozwoliło nam się przekonać, że system jest bardzo przyjemny dla użytkownika i łatwy w obsłudze. Do tego zawiera wszystkie niezbędne funkcje i rozwiązania, które są nam potrzebne w prowadzeniu naszych żłobków. 

Wyzwanie zmiany aplikacji w trakcie roku szkolnego

Podjęliśmy wyzwanie, gdyż zdecydowaliśmy się wdrożyć nową aplikację w trakcie roku szkolnego. Rozpoczęliśmy przenoszenie danych dzieci we wrześniu, w tym trudniejszym dla nas okresie – bo wiadomo, że to czas adaptacji, więc mamy wzmożony ruch w placówkach i więcej pracy.

Na uwagę zasługuje tutaj wsparcie ze strony zespołu Inso. Wszystko zostało nam zrozumiale przedstawione, otrzymaliśmy niezbędne materiały i mięliśmy stały kontakt z naszym opiekunem. Nigdy nie miałam problemu, aby się dodzwonić. Nie ukrywam, że ze względu na to, że wcześniej korzystaliśmy już z innej aplikacji, to przejście do Inso było dla nas bardzo proste i nie potrzebowaliśmy zbyt wiele pomocy. Szczególnie że w aplikacji Inso nawigacja jest bardziej przejrzysta i korzystanie z niej jest po prostu łatwiejsze.

Nawet wystawianie pierwszych rachunków dla rodziców w Inso było o wiele prostsze, niż w poprzednim systemie. Ta prostota w wystawianiu rachunków była dla nas bardzo przydatna w tym pierwszym kontakcie z aplikacją jeszcze we wrześniu i bardzo usprawniła naszą pracę.

Pozytywna reakcja rodziców

Rodzice bardzo dobrze znali powody, przez które zmieniliśmy wcześniejszą aplikację. Na nich również odbijało się niestabilne działanie poprzedniego systemu. Dzięki tej świadomości przyjęli informację o zmianie ze zrozumieniem i aprobatą. Nie spotkaliśmy się z żadnym niezadowoleniem z ich strony od czasu wdrożenia Inso, co jest dla nas potwierdzeniem, że nasza decyzja była słuszna. Rodzice otrzymali dedykowane dla nich materiały informacyjne o aplikacji oraz jej możliwościach. Z naszej strony staraliśmy się, aby szybko przystosowali się do korzystania z nowej aplikacji i mogli aktywnie uczestniczyć w funkcjonowaniu naszych żłobków, dzięki nowym rozwiązaniom oferowanym przez Inso.

Ułatwienia dla kadry

Wygodną funkcją aplikacji dla nas jako kadry jest wbudowany komunikator. Z racji tego, że mamy już 5 placówek, a w każdej z nich inny zespół – założyliśmy sobie w aplikacji grupy  przeznaczone do naszej wewnętrznej komunikacji. Dla mnie jest to szczególnie istotne, ponieważ muszę mieć stały kontakt ze wszystkimi placówkami i Inso mi to ułatwia. W poprzedniej aplikacji nie korzystaliśmy z podobnej funkcji, musieliśmy wykorzystywać w tym celu zewnętrzne narzędzie Messenger. Było to niekomfortowe ze względu, że jednak jest to komunikator do celów prywatnych i chcieliśmy przenieść naszą komunikację w miejsce stricte przeznaczone dla celów zawodowych. Od samego początku korzystamy z tej możliwości w aplikacji Inso i jest to bardzo komfortowe.

Podsumowanie

Mimo iż wdrożenie nowej aplikacji w trakcie roku szkolnego może wydawać się wyzwaniem, uważam, że to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Aplikacja Inso jest stabilnym systemem i nie występują w niej żadne niedogodności. Dzięki intuicyjności, przejście z innego systemu jest bezproblemowe i łatwe dla użytkowników. Polecam Inso wszystkim dyrektorom przedszkoli i żłobków, bo niezwykle ułatwia prowadzenie placówek, pracę kadry oraz kontakt z rodzicami. 

§ Podstawa Prawna

Agnieszka Buczyńska
Specjalista ds. marketingu w Inso
Data publikacji wpisu:
14
-
07
-
2023

Umów darmową prezentację i sprawdź lepszy sposób organizacji pracy w Twoich placówkach

lub zadzwoń 799 394 372

Dziękujemy! Formularz został wysłany poprawnie.
Oops! Nie udało się wysłać wiadomości

Ostatnie wpisy

Zobacz, jakie tematy poruszaliśmy ostatnio na naszym blogu