Kilka lat temu zdecydowałam się na zarządzanie moimi placówkami przy użyciu aplikacji. Oczywiście trzeba było rozpocząć od wdrożenia siebie, personelu, ale również i rodziców. Przez dwa lata korzystałam z systemu, który z początku prawie do końca spełniał nasze oczekiwania. Jednak przyszedł taki moment, w którym nie dało się dalej z niego korzystać, ponieważ bardzo często po prostu nie działał. Był to wrzesień, miesiąc najbardziej gorący w edukacji, wówczas platforma, z której korzystałam do rozliczeń, kontaktu z rodzicami, do zarządzania trzema placówkami – po prostu nie spełniała swojej roli. Nie mogliśmy z niej korzystać, cały czas trzeba było logować się na nowo, rodzice również zgłaszali problemy.
W całej tej sytuacji najgorsze okazało się to, że nie można było skontaktować się z nikim z obsługi, telefony były po prostu nieodbierane. I tak szczerze przyznam, że w panice zaczęłam szukać nowego rozwiązania.
Natrafiłam na aplikację Inso i już po pierwszej rozmowie telefonicznej, zorientowałam się, że to jest to. Od samego początku poczułam się zaopiekowana, mogłam wielokrotnie pytać – o teraz z biegiem czasu widzę – proste rzeczy, ale trzeba było mi je na spokojnie wytłumaczyć. Ciężko w to uwierzyć, ale w ciągu tygodnia wprowadziłam wszystko do nowej platformy, przeniosłam prawie 150 dzieci. Nie było to dla mnie proste, ponieważ trzeba było wdrożyć pracowników i rodziców, ale okazało się, że korzystanie z aplikacji Inso jest na tyle intuicyjne, że wszystko stało się możliwe i przebiegło sprawnie. Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Inso i dzięki tej platformie zarządzam w moich trzech placówkach. Cały czas uczę się systemu, ponieważ daje tak dużo możliwości, że nie sposób od razu skorzystać ze wszystkich. Bardzo ważna dla mnie jest łatwa komunikacja z rodzicami w aplikacji, ale najważniejsze jest to, że jeszcze ani razu Inso mnie nie zawiodło. Nigdy nie zdarzyła się sytuacja, że nie mogę się zalogować, że przeprowadzane są aktualizacje w godzinach, w których korzystamy z Inso. To jest dla mnie bardzo ważne, ponieważ zaufanie rodziców do mnie jest budowane między innymi poprzez to, jakimi narzędziami posługujemy się w przedszkolu. Odkąd korzystamy z Inso, skończyły się problemy, że ktoś nie może się zalogować, jakaś informacja nie dotarła, rozliczenie się nie wygenerowało – wszystko jest tak jak ma być.
Aplikacja Inso sprawdza się świetnie w komunikacji z rodzicami, ale również z personelem pedagogicznym. Tablica ogłoszeń podzielona jest na różne zakładki, między innymi: ogłoszenia, jadłospisy, galerię zdjęć i ankiety – pozwala to łatwo się odnaleźć. Mogę opublikować ogłoszenie do rodziców jednej grupy, albo wszystkich grup jednocześnie w zależności od potrzeb. Poprzez wbudowany czat mam możliwość wysłania indywidualnej wiadomości do każdego z rodziców i tak samo mogę wysłać wiadomość do danego nauczyciela lub do wszystkich naraz – mam pełną swobodę. Dodatkowo wartą uwagi funkcją są otrzymywane powiadomienia o tym kto przeczytał wiadomość lub wyświetlił wpis na tablicy ogłoszeń. Dzięki temu mogę sprawdzić, kto jeszcze nie zapoznał się z ważną informacją i do takich osób skierować ją ponownie, sprawdza się to na przykład przed wycieczką, lub innym ważnym wydarzeniem. Mam również funkcję dodawania komentarzy przez rodziców, którą mogę włączyć lub wyłączyć w zależności od publikowanego ogłoszenia.
Wykorzystujemy Inso również do zamawiania posiłków, jest to bardzo proste, ponieważ system na podstawie zgłoszonych nieobecności sam zlicza ilość posiłków i przygotowuje raport. Nauczyciel odpowiedzialny w przedszkolu za zamówienie posiłków wchodzi w aplikację i przesyła informację bezpośrednio do cateringu. System sam odlicza kwotę za posiłki od końcowego rachunku, jeśli dziecko nie było obecne w przedszkolu i nigdy nie zdarzyło się, aby wystąpił jakiś błąd w tych obliczeniach.
Dzięki aplikacji Inso na bieżąco mam podgląd, który z rodziców dokonał wpłaty, system sam odznacza te osoby, a ja nie tracę czasu na sprawdzanie konta bankowego i odhaczanie przelewów po kolei. Mam informację o zaleganiu, jeśli takowa się zdarza i mogę wysłać powiadomienie do rodzica, aby uregulował rachunek. Dodatkowo mam także możliwość wprowadzenia zmian w wystawionych rachunkach w sytuacji, kiedy na przykład rodzic potrzebuje odpisać posiłek w inny sposób niż do godziny, którą mamy ustawioną w aplikacji. Rachunki w Inso są bardzo przejrzyste i jeszcze nie zdarzyło mi się, aby rodzice pytali o kwotę do zapłaty. W swojej aplikacji widzą, ile jest posiłków odliczonych, za ile muszą zapłacić, jakie mają naliczone opłaty dodatkowe i końcowy rachunek, a do tego mogą go opłacić online przez aplikację.
Rodzice oczekują aplikacji, która działa na smartfonie, za pomocą której mogą się komunikować z przedszkolem, zaglądnąć do rachunków, zapłacić w dowolnym dla nich czasie – taka właśnie jest aplikacja Inso. Od kiedy korzystamy z Inso, rodzice wyrażają swoje zadowolenie, a ja dostaję informacje, że wreszcie wszystko działa tak jak powinno, a system się nie wiesza. Nigdy nie miałam żadnych uwag, że rodzice nie mogą się zalogować, wszystko działa bez zarzutów.
Otrzymane wsparcie od samego początku wdrażania i korzystania z aplikacji było dla mnie kluczowe przy wyborze systemu. Jeśli mam jakikolwiek problem zawsze dzwonię lub piszę do Inso i naprawdę w ciągu kilku minut dostaje informację zwrotną, a mój problem nie czeka z rozwiązaniem – jak to było w przypadku poprzedniej aplikacji. Do tego obsługa w Inso jest bardzo cierpliwa i pomocna. Nigdy nie spotkałam się z sytuacją, że nie mogę się skontaktować ze swoim opiekunem, lub że ktoś nie chce poświęcić mi czasu. To sprawiło, że nasze przejście z poprzedniej aplikacji do Inso przebiegło sprawnie i pomyślnie.
Od kiedy korzystam z Inso zarządzanie moimi placówkami zmieniło się diametralnie na plus. Jako dyrektor mogę spać spokojnie, ponieważ wiem, że porcje są zamówione na czas, rachunki są wystawione, moja komunikacja z rodzicami i pracownikami jest bez szwanku. Mogę zasięgać pomocy w menadżerze pedagogicznym, co jest bardzo pomocne zarówno dla dyrektora z doświadczeniem, jak i – albo przede wszystkim – dla początkującego. Nie znalazłam jeszcze nic, co by mnie zawiodło w aplikacji Inso i uważam, że spełnia w pełni moje oczekiwania.
Aplikacja Inso jest stworzona z myślą o tych, którzy nowocześnie podchodzą zarówno do zarządzania placówką, jak i do komunikacji z rodzicami. Podjęłam decyzję o zmianie aplikacji na Inso w ciągu roku szkolnego i uważam, że nie trzeba bać się takiej zmiany. Inso jest na tyle intuicyjnym systemem, że z jego obsługą poradzą sobie rodzice i nauczyciele w każdym wieku. Polecam aplikację Inso wszystkim dyrektorom, ponieważ świetnie sprawdza się w zarządzaniu placówkami, prowadzeniu finansów, komunikacji z rodzicami i pracownikami.
Zobacz, jakie tematy poruszaliśmy ostatnio na naszym blogu