Historia klienta

„Inso zapewnia rodzicom stały kontakt z przedszkolem i ułatwia dostęp do bieżących informacji”

Pomysł założenia przedszkola dwujęzycznego o nazwie „Happy Kids’ Academy” w Zielonkach, zrodził się u jego właścicieli po otworzeniu szkoły językowej. Celem było stworzenie miejsca, w którym dzieci od najmłodszych lat będą obcować z językiem angielskim. Według idei właścicieli, każde dziecko, które jest wdrażane w język obcy od najmłodszych lat, szybciej go przyswoi. Przedszkole od roku korzysta z aplikacji Inso, a za cały proces wdrożenia odpowiedzialna była Pani Joanna Bednarczyk, która w przedszkolu pełni rolę nauczyciela wychowania przedszkolnego. Jak wyglądało wdrożenie systemu do placówki i czy rodzice są zadowoleni ze zmian? Zapraszamy do przeczytania historii.

Spełnienie oczekiwań rodziców poprzez wdrożenie Inso

Pani dyrektor przedszkola, chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom stawianym obecnie przez rodziców podjęła decyzję o wdrożeniu aplikacji, która przede wszystkim skupi się na usprawnieniu komunikacji. Celem stało się zapewnienie rodzicom stałego kontaktu z przedszkolem oraz dostępu do bieżących informacji. Wcześniej, przed wdrożeniem systemu nie korzystaliśmy z innych podobnych rozwiązań, a komunikacja z rodzicami odbywała się mailowo lub poprzez wiadomości sms. Niestety rodzice potrafili czasem nie czytać wiadomości mailowych nawet przez kilka dni i w przypadku ważnych spraw – utrudniało to kontakt.

Pracę z aplikacją rozpoczęliśmy w sierpniu zeszłego roku i od pierwszych dni wdrażaliśmy ją razem z rodzicami. Otrzymaliśmy od Inso materiały, które mogliśmy przekazać rodzicom i dzięki nim wiedzieli, jak mają postępować i jak założyć konto w aplikacji. Większość dokonała rejestracji samodzielnie, nie potrzebowała dodatkowej pomocy z naszej strony, nie odnotowaliśmy również żadnych zgłoszeń, że coś działa nieprawidłowo – to też usprawniło naszą pracę, bo mogliśmy od razu przejść do działania w systemie.

Dwustronna komunikacja

Inso pozwala nam utrzymać stały kontakt z rodzicami. Wbudowany komunikator w formie czatu daje wiele możliwości, rodzic może wysyłać wiadomość do wychowawcy lub do dyrektora, w zależności od preferencji.

Do dyspozycji mamy również tablicę ogłoszeń z podziałem na zakładki, co ułatwia orientację i znalezienie odpowiedniej informacji. Z perspektywy nauczyciela bardzo doceniam tablicę w aplikacji i korzystam z niej bardzo często. Pozwala nam zamieszczać ogłoszenia, informacje o zbliżających się wydarzeniach, załączać pliki, dokumenty, zdjęcia i filmy. Każdy rodzic ma dostęp do swoich ogłoszeń bezpośrednio w aplikacji, a my otrzymujemy powiadomienie, którzy z rodziców zapoznali się z informacją, a którzy nie. Dzięki temu w przypadku ważnych ogłoszeń wiemy z kim musimy się skontaktować w inny sposób. Jest to dla nas bardzo duże ułatwienie. Tablica ogłoszeń w aplikacji również służy nam do publikowania jadłospisów na każdy miesiąc, mamy do tego dedykowaną zakładkę. Rodzice mają stały wgląd w jadłospis i mogą sprawdzić każdy posiłek na cały miesiąc. Publikowanie grupowych ogłoszeń sprawdza nam się również w przypadku informowania rodziców o terminie przeprowadzanej obserwacji w przedszkolu. Łatwiej jest nam napisać jedno ogłoszenie i skierować je do danej grupy rodziców, niż wysyłać wiadomość do każdego z nich. Dodatkową funkcją jest możliwość udostępnienia ankiety dla rodziców, aby uzyskać opinię na dany temat.

Aplikacja dla rodziców

Każdy z rodziców ma założone swoje konto w aplikacji, w którym może dokonać zgłoszenia nieobecności dziecka lub odmówić danego posiłku. Przykładowo, jeśli dziecko będzie w przedszkolu jadło tylko śniadanie i obiad, to rodzic może odwołać podwieczorek – a tym samym pomniejszy końcowy rachunek o kwotę tego posiłku. 

Kolejną funkcjonalnością dla rodziców jest podgląd aktualnego salda dziecka z wyodrębnieniem jego składowych. Dzięki temu rodzic wie ile i za co musi zapłacić. Dodatkowo może dokonać płatności online bezpośrednio z poziomu aplikacji i coraz więcej rodziców korzysta z tej możliwości, a to również ułatwienie dla placówki, bo taka płatność zostaje automatycznie odnotowana w systemie i zaksięgowana. 

Każdy rodzic został przez nas poproszony o zainstalowanie aplikacji na telefon, dzięki temu otrzymuje za każdym razem powiadomienie o otrzymanej wiadomości, opublikowanym ogłoszeniu, czy też o nowym rachunku. Pozwala to rodzicom być cały czas na bieżąco z tym co dzieje się w przedszkolu i nie pominąć żadnej ważnej informacji, czy wydarzenia. 

Wsparcie od zespołu Inso

Nasza kadra bardzo pozytywnie podeszła do informacji o wdrożeniu aplikacji, wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z funkcjonowania systemu. Nigdy nie napotkaliśmy żadnych problemów z działaniem i dostępnością aplikacji. Mamy stały kontakt z zespołem Inso, zawsze w razie potrzeby otrzymujemy pełne wsparcie i pomoc. Dodatkowo mamy dostęp do materiałów edukacyjnych w formie artykułów i materiałów wideo, które w każdej chwili możemy sobie podejrzeć w aplikacji. 

Dzienniki elektroniczne – udogodnienie dla nauczycieli

Dla nauczycieli dzienniki elektroniczne okazały się ogromnym ułatwieniem. Dzięki integracji systemu z podręcznikami różnych wydawnictw musimy tylko wybrać dany podręcznik, wpisać godziny pracy i datę, a temat i przebieg zajęć uzupełni się automatycznie. Oczywiście mamy możliwość wprowadzania modyfikacji lub dodania czegoś od siebie. To bardzo przyspiesza naszą pracę, bo wcześniej przy dziennikach papierowych sporo czasu zajmowało nam ręczne uzupełnianie danych. Dyrektor może taki wpis automatycznie skontrolować, my otrzymujemy informację o przeprowadzonej kontroli, a w razie jakichkolwiek zmian, należy go skontrolować ponownie i aplikacja sama o tym wszystkim przypomina.

Podsumowanie

Aplikacja Inso niezwykle ułatwia naszą pracę. Nie musimy spędzać kilku godzin dziennie na wysyłaniu wiadomości sms, pisaniu maili, czy wypełnianiu zbędnych druczków. Wszystko wpisujemy w jeden system, kierujemy do wszystkich zainteresowanych i otrzymujemy szybką odpowiedź zwrotną. Wszystko odbywa się w jednym miejscu i mamy podgląd całej historii, a to też jest ważne. Rodzice dzięki Inso mają łatwy kontakt z placówką i dostęp do bieżących informacji. Bardzo polecam aplikację wszystkim, bo w naszym przedszkolu jest niezastąpiona.

§ Podstawa Prawna

Agnieszka Buczyńska
Specjalista ds. marketingu w Inso
Data publikacji wpisu:
24
-
08
-
2023

Umów darmową prezentację i sprawdź lepszy sposób organizacji pracy w Twoich placówkach

lub zadzwoń 799 394 372

Dziękujemy! Formularz został wysłany poprawnie.
Oops! Nie udało się wysłać wiadomości

Ostatnie wpisy

Zobacz, jakie tematy poruszaliśmy ostatnio na naszym blogu