Historia klienta

“Dzięki Inso zyskałam pełny podgląd na pracę całej kadry i jest mi łatwiej wszystkim zarządzać"

Przedszkola Sióstr Salezjanek funkcjonują na terenie całej Polski, a aplikacja Inso obecnie wspiera pracę większości z nich. Dyrektorem jednego z Niepublicznych Przedszkoli Sióstr Salezjanek w Czaplinku jest siostra Mariola Rogalska, która wdrożyła system na początku bieżącego roku szkolnego. Dlaczego zdecydowała się na Inso i czy to był trafny wybór? Zapraszamy do przeczytania całego artykułu!

Rozwój edukacyjny i religijny

Założeniem naszego przedszkola jest wspieranie rodziców w wychowaniu ich dzieci, zarówno tym edukacyjnym, jak i religijnym. Realizujemy całą podstawę programową, która obowiązuje nas jako placówkę oświatową, a jednocześnie stawiamy na duchowy rozwój dzieci. Rodzice poprzez wybór naszego przedszkola, decydują się również na współpracę w tej sferze i jest to dla nich oczywiste. W naszym przedszkolu opieramy się na systemie wychowawczym naszego założyciela, świętego Jana Bosko, który uważał, że w każdym dziecku znajduje się odrobina dobra, trzeba ją tylko dobrze wyłuskać, wyszukać. W codziennej pracy posługujemy się trzema głównymi filarami, do których należą: rozum, religia i miłość. Duży nacisk kładziemy na rodzinny klimat i myślę, że relacje naszych pracowników z rodzicami są dowodem na to, że ta nasza misja jest realizowana z sukcesem.

Zmiana aplikacji na Inso – czy warto?

Jeszcze w zeszłym roku szkolnym korzystaliśmy z innej aplikacji, która została wdrożona w naszym przedszkolu przez ówczesnego dyrektora. Zdecydowałam się na zmianę. Otrzymałam kilka ofert różnych systemów, które testowałam wraz z siostrą – dyrektorem innego naszego przedszkola Salezjanek. Inso posiada bardzo wiele funkcji, których brakuje w podobnych aplikacjach. Szczególnie doceniam rozwiązania dla dyrektorów, które pozwalają uzyskać szeroki obraz tego, co dzieje się w placówce. Zapisy w dziennikach, możliwość korzystania z gotowych rozkładów materiałów, automatyczna kontrola dziennika, grafiki pracy, powody nieobecności pracowników, zwolnienia lekarskie – to najbardziej mnie przekonało. Dodatkowo cały system jest bardzo przejrzysty, co przekłada się na łatwą obsługę. 

Niezastąpiona pomoc opiekuna

Drugą kwestią, która osobiście mnie zachwyciła, szczególnie na początku współpracy – to zainteresowanie ze strony opiekuna Inso. Otrzymywałam dużo pytań, czy wszystko jest zrozumiałe, czy z czymś potrzebuję pomocy. Wprowadzenie w to, jak funkcjonuje system, doprecyzowywanie pewnych funkcji i rozwiązań sprawiło, że cały proces wdrożenia przebiegł bardzo sprawnie i bezproblemowo. Mam wrażenie, że nieraz nasz opiekun niejako uprzedzał pytania, czy wątpliwości i przychodził z odpowiedzią, zanim jeszcze zdążyłam się zaniepokoić. Mogę to podsumować tak: startując pierwszego września z zupełnie nowym, nieznanym systemem – byłam spokojna, że nawet jak czegoś nie będę wiedziała i poproszę o pomoc, ta pomoc zostanie mi udzielona.

Cały czas czuję, że mogę polegać na naszym opiekunie, odpowiedzi na pojawiające się pytania otrzymuję błyskawicznie. Ta obsługa i dostępność ze strony Inso jest dla mnie bardzo przekonująca i niezastąpiona.

Inso jako wystarczające źródło komunikacji z rodzicami

Aplikacja Inso sprawiła, że cała komunikacja z rodzicami może odbywać się w jednym miejscu. Możemy kontaktować się z nimi indywidualnie poprzez wiadomości na czacie, a także zamieszczać wydarzenia, informacje, czy jadłospisy na tablicy ogłoszeń, skierowane do wszystkich rodziców lub konkretnej grupy. Dodatkowo mamy informację, o tym kto wyświetlił wpis.

Nie potrzebujemy już innych komunikatorów i narzędzi, aplikacja jest w pełni wystarczająca i bardzo ułatwia codzienną pracę. Dodatkowo Inso daje mi zapewnienie o poufności przekazywanych danych oraz informacji, dzięki czemu ja mam poczucie bezpieczeństwa, że nie naruszam jakichkolwiek zasad.

Pozytywne zmiany dla rodziców

Informowałam rodziców o zamiarze zmiany narzędzia do komunikacji w naszym przedszkolu już wcześniej. Chciałam, aby oni sami zyskali więcej możliwości, a tym samym bardziej angażowali się w życie placówki i chętniej wyrażali swoje zdanie. Z tego względu myślę, że byli już gotowi na tą zmianę i nie mieli żadnych wątpliwości. Bardzo szybko rozpoczęli korzystanie z Inso i nie sprawia im to problemów, gdyż sam system jest bardzo prosty w obsłudze i intuicyjny. 

Dzięki Inso rodzice zyskali łatwe narzędzie w postaci czatu do kontaktowania się z wychowawcami oraz ze mną, jako dyrektorem. Tablica ogłoszeń pozwala im śledzić na bieżąco informacje, wydarzenia oraz jadłospisy, a dodatkowe funkcje pozwalają monitorować postępy dziecka oraz jego aktywności w ciągu dnia. Bardzo istotną dla rodziców funkcją jest także dokonywanie płatności online, z których faktycznie korzysta bardzo wielu rodziców. Otrzymują oni powiadomienie w aplikacji o nowym rachunku, który mogą szczegółowo sobie sprawdzić i szybko opłacić. Rodzice dostają komunikat z przypomnieniem o płatności, który jest dla nich jasny i dzięki temu pilnują terminowości opłat.

Kolejną istotną funkcją dla rodziców jest możliwość zgłaszania nieobecności dziecka w aplikacji. Taka informacja trafia bezpośrednio do nas, a rodzic nie musi już dodatkowo wykonywać telefonu i informować wychowawcy. System sam zapisuje nieobecność na liście oraz w dzienniku elektronicznym, dodatkowo odliczając kwotę posiłku za dany dzień od końcowego rachunku. 

Zarządzanie kadrą 

Nauczyciele oraz pracownicy mają swoje konta w aplikacji, a każdy z nich ma indywidualnie nadane uprawnienia dopasowane odpowiednio do zajmowanego stanowiska. Daje im to dostęp do ważnych dla nich informacji, ale też pozwala wychodzić z ciekawymi propozycjami dalszego rozwoju placówki. Wcześniej pracownicy musieli wypełniać grafiki pracy ręcznie, zaznaczać obecności, składać papierowe wnioski urlopowe. Dzisiaj korzystamy w tym celu z aplikacji Inso – w której pracownik może sprawdzić grafik pracy, zaznaczyć obecność, godziny pracy, zgłosić urlop, czy też sprawdzić pozostałe limity.

Ja osobiście, dzięki Inso zyskałam pełny podgląd na pracę całej kadry i jest mi po prostu łatwiej wszystkim zarządzać. Zaczynając dzień wiem kto jest obecny w pracy, a kto nieobecny i z jakiego powodu, czy też kto zgłosił urlop i za kogo należy ustalić zastępstwo. To obrazuje mi cały dzień, tydzień, a nawet miesiąc i dzięki temu mogę zaplanować wiele działań. Najbardziej doceniam to, że wszystko co do tej pory musiałam zbierać z różnych źródeł – z Inso mam w jednym miejscu z łatwym dostępem.

Rozliczenia

Z początku miałam lekkie obawy co do rozliczeń i opłacania rachunków online przez rodziców. Zastanawiałam się czy płatności będą się zapisywać, czy to będzie dla mnie jasne i czy coś mi nie umknie. Teraz wiem, że wszystkie rozliczenia generują się bezbłędnie, a płatności księgowane są poprawnie. W Inso jest to bardzo dobrze rozwiązane i zabezpieczone, a ja mam pewność, że wszystko jest tak jak być powinno.

Dzienniki elektroniczne

Automatyczny zapis przebiegu zajęć, realizowany program pracy, plany działań, zajęcia dodatkowe i specjalistyczne oraz komunikaty wysyłane do rodziców – to wszystko stanowi ogromne ułatwienie dla nauczycieli. Ja mam wgląd w cały dziennik elektroniczny i mam nad nim kontrolę. Korzystam także z kontroli dziennika w systemie, która automatycznie weryfikuje czy dziennik jest uzupełniony, czy wprowadzone dane są kompletne, a w przypadku ich braku, otrzymuję jasną informację. Również nauczyciele dostają powiadomienie o tym, że taka kontrola została przeprowadzona i mogą się odnieść do ewentualnych uwag.

Menadżer Pedagogiczny – ulubiony dodatek dyrektorów

Korzystam z Menadżera Pedagogicznego, który wspomaga moją pracę w roli dyrektora. Regularnie otrzymuję dawkę merytorycznej wiedzy w postaci artykułów, webinarów, szkoleń, czy też dokumentów. Często do niego zaglądam, na bieżąco śledzę wszystko co jest zamieszczane i bardzo lubię z tego korzystać. Dodatkowo mam część, gdzie mogę zaplanować zadania, które mam do zrobienia w danym dniu, tygodniu, czy miesiącu i system sam dodaje mi takie działania do kalendarza oraz przypomina o ich wykonaniu. Uważam, że to niezbędne narzędzie dla każdego dyrektora i fajnie, że znajduje się w aplikacji.

Podsumowanie 

System Inso jest niezwykle przydatny, dostarcza wiele funkcjonalnych rozwiązań, a przy tym pozostaje prosty w obsłudze dla wszystkich użytkowników. Rodzice otrzymują sporo możliwości i bardzo to doceniają. Kontakt z opiekunem i otrzymywana pomoc na każdym etapie współpracy jest niezastąpiona. Szczerze polecam Inso wszystkim dyrektorom, którzy zastanawiają się nad wdrożeniem systemu, ale mają poczucie niepewności, czy jakiekolwiek obawy – trzeba przełamać barierę i spróbować, bo warto!

§ Podstawa Prawna

Agnieszka Buczyńska
Specjalista ds. marketingu w Inso
Data publikacji wpisu:
09
-
05
-
2024

Umów darmową prezentację i sprawdź lepszy sposób organizacji pracy w Twoich placówkach

lub zadzwoń 799 394 372

Dziękujemy! Formularz został wysłany poprawnie.
Oops! Nie udało się wysłać wiadomości

Ostatnie wpisy

Zobacz, jakie tematy poruszaliśmy ostatnio na naszym blogu